- 2024/2025 Innowacja pedagogiczna ,,BAJKOWY ŚWIAT EMOCJI- Bajkoterapia
- 2024/2025 Ogólnopolski Projekt Edukacyjny SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ
- 2023/2024 Innowacja Pedagogiczna LAPBOOKOWE CZTERY PORY ROKU
- 2023/2024 Program własny OD BERKA DO OBERKA
- 2023/2024 Program własny RADOSNY PRZEDSZKOLAK
- 2023/2024 Międzynarodowy Projekt Edukacyjny POZNAJ SWOJEGO SĄSIADA
- 2023/2024 Ogólnopolski Program Edukacyjny MAMO, TATO WOLĘ WODĘ
- 2023/2024 Projekt edukacyjny SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE
- 2022/2023 - Innowacja Odkryj tajemnicę swoich rąk
- 2021/2022 - Innowacja „Wesołe kodowanie”
- 2021/2022- Innowacja Mistrzowie Kodowania
- 2021/2022 - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa i ja”
- 2021/2022 - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Gramy Zmysłami
- 2021/2022 - Projekt Ekologiczny Ekokulturalne Przedszkole
- 2015/2016 - Innowacja Rozwijanie mowy i twórczej ekspresji dzieci poprzez zabawy teatralne
- Sprawozdanie z realizacji innowacji
Innowacja pedagogiczna realizowana w roku szkolnym 2021/2022
"Wesołe kodowanie-rozwijamy, budujemy, kodujemy”Opracowanie: mgr Marta Kłosowska
mgr Elżbieta Seweryn
mgr Wiktoria Dadełło-PławeckaTermin realizacji: 01.10.2021r. - 31.05.2022r.
Innowacja prowadzona będzie w grupie II integracyjnej dzieci 3,4-letnich ze stopniowym angażowaniem dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
CELE INNOWACJI
- kształtowanie kompetencji miękkich: rozwijanie myślenia logicznego, zadaniowego
podejścia do stawianych problemów, pracy w zespole, kreatywności- wspomaganie rozwoju poznawczego – zdobywanie wiedzy i umiejętności z zakresu,
do którego nawiązują zabawy (treści przyrodnicze, ekologiczne, patriotyczne)- rozwój motoryki dużej i małej – kształtowanie sprawności manualnej, manipulacyjnej i grafomotorycznej oraz koordynacji oko – ręka, ucho – ręka
- rozwój uwagi, koncentracji i pamięci
- wspomaganie rozwoju społecznego – zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych
- wspomaganie rozwoju emocjonalnego – radzenie sobie z trudnymi emocjami, umiejętność ich nazywania, wzmacnianie poczucia własnej wartości
- odczytywanie, rozumienie symboli i znaków
-stopniowe i odpowiedzialne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne
OPIS INNOWACJI
Na początku dzieci będą przygotowywały się do bywania umiejętności kodowania poprzez ćwiczenia i zadania rozwijające pamięć, spostrzegawczość /sudoku, memory/, koordynację wzrokowo-ruchową. Mając na uwadze potrzeby i możliwości dzieci, ich potrzebę ruchu i zabaw swobodnych, wprowadzanie elementów kodowania opierać się będzie na zabawach z kubkami, z materiałem obrazkowym. Kolejno będzie wprowadzona mata do kodowania, strzałki kierunkowe i pierwsze próby stworzenia kodu offline. Utrwalanie kierunków, umiejętności tworzenia kodu i programowania odbywać się będzie podczas zabaw z robotem edukacyjnym GeniBot.
Prowadzenie zajęć w ramach innowacji pozwoli na rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji takich jak: logiczne myślenia, zadaniowe podejście do stawianych problemów czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom czyli w zabawie, ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie.